דרכון אוסטרי – יתרונות משמעותיים שכדאי להכיר

אזרחות ודרכון אוסטרי נחשבים למבוקשים במיוחד, אפילו בהשוואה לדרכונים אירופאים אחרים.

החל משנת 2020 הורחבה הזכאות של קבלת אזרחות אוסטרית, עבור יהודים שהיו אזרחים או תושבים של אוסטריה, ועזבו את המדינה עד שנת 1955. באתר של משרדנו תוכלו למצוא מידע רב על תנאי הזכאות להוצאת האזרחות, ובמאמר זה נתמקד בשאלה מה מקנה אזרחות אוסטרית ולמה כדאי להוציא דרכון אוסטרי.

קצת מידע על אוסטריה

לפני שנדבר על היתרונות וההטבות שאזרחות אוסטרית מקנה, כדאי תחילה להכיר מעט את המדינה על מאפייניה העיקריים. ובכן, אוסטריה היא מדינה פדרלית דמוקרטית במרכז אירופה, השייכת לאיחוד האירופאי, ועושה שימוש במטבע היורו. למדינה יש היסטוריה מפוארת ותרבות עשירה ההולכת מאות ואף אלפי שנים לאחור. נכון להיום, היא מונה כשמונה מיליון תושבים שמרביתם נוצרים קתולים, החיים על פני שטח הגדול פי ארבע משטחה של ישראל.

מדובר במדינה הררית ברובה, שבה עובר רכס האלפים, בעלת אקלים ממוזג. מרבית תושביה של מתגוררים בערים, והיא מחולקת לתשע מדינות, בהן גם זלצבורג וינה שם נמצאת עיר הבירה. העיר וינה, המונה כשני מיליון תושבים, מושכת את מרבית המבקרים והמהגרים. היא מתהדרת במרחב רב תרבותי במגוון אפשרויות עבודה, לימודים ומחייה.

מעבר לכך, מדובר במדינה בעלת אוכלוסייה יחסית צעירה, שיש בה עשרות מוסדות אקדמיים ואוניברסיטאות. וכמובן, יופייה של אוסטריה מושך אליה מידי שנה מיליוני תיירים, המגיעים לבלות בערים וליהנות מתרבותן הפותחת, כמו גם לנפוש בטבע ובחופשות סקי.

אזרחות ודרכון שפותחים שערי עולם

במציאות הישראלית, תמיד טוב שיהיה דרכון נוסף, על כל צרה שלא תבוא. הדבר נכון במיוחד כשמדובר בדרכון של מדינה אירופית יציבה ומוערכת כמו אוסטריה. שלא כמו דרכון ישראלי, המגביל לא פעם את בעליו, דרכון אוסטרי פותח כמעט מדינה בעולם. יתרון זה יכול להיות חיוני לצורכי עסקים, לטיולים ומעבר דרך מדינות. למשל, בימי הקורונה דרכון אוסטרי אפשר להיכנס למדינות שהטילו מגבלות על כניסת ישראלים.

בנוסף לכך, מי שיש לו אזרחות אוסטרית יוכל להעבירה לדורות הבאים, ובכך לפתוח בפניהם  הרבה יותר אפשרויות עתידיות, בין אם מבחינת לימודים, מקום מגורים, תעסוקה ועוד.

הרבה יותר קל לקבל דרכון אוסטרי

בעקבות תיקון לחוק האוסטרי משנת 2020, יותר קל לישראלים לקבל אזרחות ודרכון אוסטרי. חוק מאפשר לקבל אזרחות אוסטרית לאזרחי אוסטריה ותושביה, שרק גרו במדינה או שגרו במדינות שהיו שייכות לאימפריה האוסטרו הונגרית, שברחו או היגרו מהמדינה עד שנת 1955.

קבלת אזרחות ודרכון אוסטריים לא מצריכה בימינו לוותר על האזרחות הישראלית, כפי שנדרש בעבר, או על כל אזרחות אחרת. למשל, מי שיש לו אזרחות ישראלית וגם אזרחות אמריקאית, יוכל להוציא אזרחות אוסטרית מבלי לוותר על אף אחת מהאזרחויות הנוספות שלו.

השינוי בחוק יכול לאפשר, למי שבעבר נדחתה בקשתו לאזרחות אוסטרית, להגישה מחדש  בסיכוי גבוה שיזכה לקבלה. למשל, יוכל לקבל דרכון מי שרק אחד מהוריו גר באוסטריה, עקב השינוי בחוק המאפשר לקבל אזרחות למי שאימו אוסטרית.

שלא כמו בעבר, גם מי שמשרת או שירת בעבר בצבא קבע בישראל, יוכלו לקבל אזרחות אוסטרית. לכך מצטרפת האפשרות לקבלת אזרחות עבור עובדים בשירות הציבורי בישראל, אופציה שבעבר לא הייתה קיימת. גם אין חובה שהורים יוציאו דרכון אוסטרי בכדי שילדיהם יהיו זכאים לקבלו, ובכלל –  ביחס להוצאת אזרחות במדינות אחרות באיחוד, הוצאת אזרחות אוסטרית נחשבת ליותר פשוטה וקצרה (אבל עדיין מדובר בהליך מורכב).

ואם לא די בכך, כיום בקשה להוצאת אזרחות אוסטרית אינה כרוכה בתשלום אגרה, דבר שיכול להביא לחיסכון משמעותי. קבלת אזרחות אוסטרית גם אינה מחייבת לדעת את השפה הגרמנית (השפה הרשמית המדוברת במדינה), ואינה מחייבת לגור בפועל באוסטריה.

דרכון אוסטרי מספק את כל היתרונות של אזרחות באיחוד האירופאי

היותה מדינה החברה באיחוד האירופאי, דרכון אוסטרי מעניק למעשה אזרחות באיחוד. אי לכך, ניתנים עבור אזרחות אוסטרית הטבות ויתרונות רבים, הכוללים בין היתר:

  • מגורים – דרכון אוסטרי מאפשר לחיות ולגור באוסטריה או בכל מדינה אחרת באיחוד האירופאי ללא מגבלה.
  • לימודים – ניתן ללמוד בכל מדינה באיחוד האירופאי בתנאים מיטיבים, למשל לימודים בחינם, לימודים בעלות מופחתת וזכאות למגוון סוגי מלגות.
  • ויזה- דרכון אוסטרי אירופאי מעניק כניסה ללא ויזה למדינות רבות כמו ארה"ב ואוסטרליה, שעבורן יש צורך בהליך של הוצאת ויזה למחזיקי דרכון ישראלי בלבד. זאת כמובן, לצד מעבר חופשי ונטול עיכובים בין מדינות השונות של האיחוד האירופי, וישנה גם אפשרות להיכנס למדינות שלא פתוחות לדרכון ישראלי, כמו קובה או אינדונזיה.
  • עבודה- ניתן לעבוד בכל מדינה באיחוד האירופי באופן חוקי וללא מגבלה, ובכל סוג של עבודה כשכירים, עצמאיים, בעלי עסקים וחברות, יבואנים יצואנים, יזמים ומשקיעים. בנוסף לכך, עם אזרחות אירופאית ניתן לקבל אישורי עבודה למקומות נוספים ברחבי העולם כמו קנדה, ניו זילנד, אוסטרליה וארה"ב.
  • תנאים סוציאליים- זכאים הגרים במדינות האיחוד יוכלו לקבל הטבות, שירותים ותנאים סוציאליים שונים, כמו דמי אבטלה, סיוע למשפחה חד הורית, קצבה לנכות, פנסיה, שירותי רפואה מסובסדים, ועוד.
  • נדל"ן- מגוון אפשרויות לרכישת נדל"ן במדינות השונות באיחוד האירופאי, שלא אחת גם מעניקות הטבות במס, הלוואות כדאיות לרכישת נכסים, ועוד.
  • יתרונות נוספים- מלבד מה שכבר הוזכר, אזרחות באיחוד האירופי מעניקה עוד שורה של יתרונות, לרבות הטבות במכס, ייצוג והגנה קונסולאריים בכל מקום בעולם, תוכניות מיוחדת לעבודה לצעירים במדינות שונות ברחבי העולם, ועוד.

אזרחות במדינה מהחזקות והמבוססות באירופה

נכון שיש אפשרות לקבל אזרחות אירופית ממדינות שונות באיחוד, אך יש מדינות שיותר שווה לקבל מהן האזרחות. ביניהן בולטת אוסטריה, שהינה אחת המדינות היותר מבוססות וחזקות באירופה ובעולם. המגורים בה מעניקה את היתרונות הבאים:

  • כלכלה-  לאוסטריה יש כלכלה איתנה עם תעשייה מפותחת בענפים מגוונים, לרבות מוצרי אלקטרוניקה, חברות הייטק, תעשיית מתכת, תעשייה כימית, תעשיית טקסטיל ועיבוד וייצוא עץ. כמו כן, לאוסטריה יש ענף תיירות מאוד מפותח עם כעשרים מיליון תיירים בשנה המכניסים למדינה מטבע זר. למדינה גם יש אוצרות טבע מגוונים כגון נפט, פחם, עופרת, ברזל, כסף, גז, אבץ, גבס, מגנזיום, נחושת ועוד. בנוסף לכך, ענף החקלאות במדינה מכלכל את מרבית צרכי הפנים שלה, ובכלל, מדובר במדינה השמה דגש מיוחד על כלכלה ירוקה תוך עידוד השימוש באנרגיות ירוקות ברות קיימא, כמו אנרגיית מים.
  • תרבות- אוסטריה הינה מדינה מערבית דמוקרטית ומתקדמת, בעלת תרבות עשירה  בתחומי האומנות, המוסיקה, אדריכלות, מדעים, פילוסופיה ועוד.
  • איכות חיים-  אוסטריה מציעה לגרים בה איכות חיים גבוהה, והיא מדורגת בין עשרת המדינות המובילות בתמ"ג לנפש. זאת, לצד היותה מדינה נקייה ושקטה, מסודרת, ירוקה ומטופחת, בה החיים מתנהלים על מי מנוחות בקצב רגוע, נעים ומסביר פנים.
  • יוקר מחייה- בעלי הכנסה קבועה זוכים באוסטריה למשכורות טובות, שמספקות רמת חיים גבוהה, בעוד שעלות הקניות לרוב יותר זולה מישראל.
  • תנאים סוציאליים- אוסטריה הינה מדינת רווחה המסייעת לאזרחיה בתחומים שונים, בין אם במחייה, שכר דירה, לימודים, רווחה, בריאות, העשרה ועוד.
  • ביטוח בריאות- אזרחי אוסטריה זכאים לביטוח בריאות ממשלתי בחינם, הכולל שירותי בריאות ורופאים הנמנים על הטובים בעולם.
  • נופש- אוסטריה הינה מדינה מרהיבה ביופייה, המתהדרת בנופים עוצרי נשימה של הרים נישאים, שפע של אגמים, נהרות ונחלים, טירות קסומות, כפרים ציוריים ועוד. יש במדינה הרבה מאוד יעדי טיול, בערים שופעות בהיסטוריה, אדריכלות ותרבות, לצד אינספור מסלולי טיול בטבע, ואתרי סקי מהטובים בעולם.
  • אקלים- באוסטריה יש אקלים ממוזג עם ארבע עונות מובהקות. הקיץ נעים ולרוב אינו מצריך מיזוג, ואילו בחורף הקר והמושלג יש בכל הבתים מערכות הסקה מעולות.
  • מיקום – אוסטריה שוכנת במרכז אירופה, לכן קל להגיע ממנה תוך שעות ספורות למדינות רבות נוספות, בין אם לשוויץ, איטליה, צ'כיה, הונגריה, גרמניה, בלגיה ועוד.
  • תחבורה- באוסטריה יש תחבורה עירונית ובינעירונית מאוד מפותחת, מהטובות בעולם, וקל להתנייד בה ממקום למקום. מערך התחבורה כולל שדה תעופה קרוב לווינה ושפע של רכבות, אוטובוסים, שאטלים ומוניות.
  • קידמה- אוסטריה הינה מדינה מתקדמת וניכרת בהיבטים שונים של החיים. למשל, אוסטריה הינה מהמדינות הראשונות בעולם בה מאשרים שימוש ברכב ללא נהג, כל עוד הרכב מאויש באדם מלווה למקרים של תקלות.
  • לימודים- באוסטריה יש עשרות אוניברסיטאות ציבוריות, בהן הלימודים מסופקים לאזרחים בחינם, לצד שפע של מכללות ואוניברסיטאות פרטיות. מדובר במוסדות לימוד מעולים, מהטובים באירופה, המציעים מגוון מסלולים מבוקשים בתחומי הרפואה, מנהל עסקים, אומנות, מוסיקה ועוד. כמו כן, ניתן לקבל במוסדות אלו מלגות מחייה, מגורים במעונות וארוחות חמות.
  • חינוך – לילדים מוצעת מערכת חינוך מפותחת בחינם, מגיל גן ועד תיכון, המספקת גם שפע של תוכניות העשרה.
  • יהדות- יש בווינה קהילה יהודית איתנה, המונה כשמנות אלפים איש. לכן גם ניתן למצוא בעיר חנויות ומסעדות כשרות, בתי כנסת ואפילו מלון כשר.
  • וינה- עיר הבירה של אוסטריה מהווה מרכז רב תרבותי, וכאמור יש בה קהילה יהודית משגשגת וגם ריכוז של מהגרים ישראלים ושל אנשים ממדינות נוספות מאירופה ומהעולם.

וינה – כנראה העיר הכי טובה בעולם

מלבד היותה של אוסטריה עצמה מדינה אירופאית מבוססת וחזקה, לאחרונה וינה הוכרה כעיר שהכי טוב לחיות בה בעולם. התואר הנכבד הזה הוענק לה על ידי ארגון Mercer, שמידי שנה בוחן מדדי איכות חיים בערים גדולות ברחבי העולם, ומשמש כמדד כלכלי ועסקי חשוב.

במדדים של הארגון, וינה מגיעה למקומות הראשונים ברמת הבטיחות לתושבים ולתיירים, מחירים נוחים של דיור, תחבורה ציבורית מאוד יעילה, וחיי תרבות עשירים במיוחד, החל מקונצרטים קלאסיים ועד לבתי קפה איכותיים.

מדינה עם היסטוריה יהודית מפוארת

למרות  שכיום יש באוסטריה קהילה יהודית צנועה, למדינה יש היסטוריה יהודית מפוארת, בייחוד במאה התשעה עשרה. בתקופה זו היגרו לאוסטריה ובעיקר לווינה מאות אלפי יהודים ממזרח אירופה, שנמשכו לתרבות המשגשגת של העיר. ביניהם צמחו כמה שמות מפורסמים של יהודים שזכו להישגים מרשימים בתחומי המדע, הרפואה, פסיכולוגיה, אומנות, ספרות ובנקאות.

ברשימה זו תוכלו למצוא את קס פרוץ, זוכה בפרס נובל לכימיה שנת 1962, שעבודתו תרמה להכרת המבנים של מאות סוגי חלבונים. כמו כן, מוינה יצא זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, וכן הסופר והפילוסוף ארתור קסטלר, הוגה הדעות הנודע קרל פופר שהיה מהפילוסופים החשובים של המאה עשרים, הסופר סטפן צְוַויִיג, מאמן הכדורגל המפורסם הוגו מייזל, הפילוסוף וחוקר התרבות היהודית מרטין בובר, ועוד.

כמה מילים על תהליך הוצאת דרכון אוסטרי

אחרי שהבנתם לפחות חלק מהיתרונות של אזרחות ודרכון אוסטרי, אם החלטתם לנסות לקבל את האזרחות עומד בפניכם תהליך די מורכב, שחשוב לבצעו כהלכה. בתור התחלה, עליכם לבדוק שאכן אתם זכאים לקבל דרכון ואזרחות אוסטרית. לאחר שהבנתם שיש לכם סיכוי טוב, עליכם להמציא שורה של מסמכים ואישורים נדרשים.

יש לאתר מסמכים שונים היכולים להעיד על זכאות לקבלת אזרחות אוסטרית ועל היותכם צאצאים של תושב או אזרח אוסטרי בעבר או כיום. כמו כן, יש להציג מסמכים רשמיים שונים, כמו תעודת לידה, תעודת נישואין, תעודת יושר, דרכונים ועוד, ולמלא טפסים רשמיים עבור הגשת בקשה לאזרחות ודרכון. כמו כן, כל מסמך שאינו בגרמנית צריך לתרגם בליווי חותמת  נוטריון, ובמסמכים שונים צריך גם חותמת אפוסטיל.

כפי שניתן להבין, מדובר בהליך לא פשוט. בכדי להבטיח את ביצועו הנכון חשוב ללוותו עם משרד עורכי דין מקצועי ומומלץ, המתמחה בנושא, אשר ילווה את הגשת הבקשה לאזרחות האוסטרית מתחילתה ועד סופה.

הוצאת דרכון אוסטרי עם משרד עורכי דין

מכיוון שהוצאת דרכון אוסטרי אינה עניין של מה בכך, וכרוכה בהליך מורכב וממושך, מומלץ לבצעו עם ליווי מקצועי של משרד עורכי דין, ובכך הימנע מטעויות, עיכובים והוצאות מיותרות.

הבחירה במשרד עורכי דין תסייע לכם בהיבטים המשפטיים הכרוכים בהוצאת דרכון אוסטרי, תוך ייצוג וליווי של איש מקצוע המכיר היטב את החוקים הרלוונטיים של אוסטריה, ישראל והאיחוד האירופאי.

מעבר לכך, בחירה במשרד עורכי דין תבטיח קבלת שירות מגורם רציני, מקצועי, אחראי ויציב, המעניק ליווי שלם לכל אורך ההליך שמנוהל בשקיפות מלאה, ובזמינות לסייע לענות על כל שאלה בכל עת.

הוצאת דרכון אוסטרי עם משרד עורכי דין מומלץ

אם אתם מחפשים משרדי עורכי דין מומלץ להוצאת דרכון ואזרחות אוסטרית, כדאי לכם ליצור קשר עם משרדנו, שלצד סניפו ברמת גן פתח לאחרונה גם סניף בחיפה. משרד עורכי הדין פינקו ברקן הוא מהוותיקים והמובילים בישראל, כבר למעלה מחמש עשרה שנה, בכל הקשור להוצאת אזרחות ודרכון במדינות של האיחוד האירופאי. המשרד נכנס אל המקומות הראשונים בדירוג חברות היוקרתי  Duns 100בתחומי האזרחות וההגירה.

לאנשי המשרד ידע מעמיק ועדכני בתחום. לאורך השנים ליוו אלפי ישראלים, שזכו בכתובת אחת המטפלת בכל מרכיבי ושלבי קבלת דרכון ואזרחות אירופאית, באופן היעיל והמהיר ביותר. בנוסף, המשרד מכיר היטב את הרשויות הרלוונטיות להוצאת דרכון אוסטרי, ונציגים מטעמו פועלים במדינה באופן יעיל ומסור, ללא ניגוד עניינים. 

כאמור, המשרד המספק קורת גג אחת לכל צרכי הוצאת דרכון אוסטרי, ללא צורך לרוץ ממשרד אחד לאחר. לרשות הלקוח עומד צוות של עורכי דין, מתרגמים, נוטריונים ואנשי אדמיניסטרציה, הדואג לאתר ולהמציא כל סוג של מסמך ואישור, ללא מאמץ מצד הלקוח בעזרת ייפוי כוח. 

לבירור זכאות לקבלת אזרחות אוסטרית ללא התחייבות או עלות מזומנים, ולקבלת ליווי מקצועי להוצאת דרכון ואזרחות, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורכי הדין פינקו ברקן בטלפון 03-6444500.

0 +
שנות ניסיון